Thursday, July 16, 2009

Demi untuk Penilaian akhir...

selepas sahaja membantu dalam menjayakan PDZ di Taman Budaya, aku mula merasa sesuatu yang sangat merisaukan fikiran akan terjadi. Pekara yang aku risaukan selama dua bulan itu berlaku jugak. apa hal? selama dua bulan aku bercuti semester, aku telah meminta bantuan untuk menterjemah skrip yang bakal dipersembahkan untuk final aku nanti. Puan Ros telah bersetuju untuk mengambil tugas itu. Tetapi.....jeng..jeng.jeng
setelah dua bulan aku menanti dengan penuh debaran, tetiba Puan cakap dia tak sempat nak translit coz bizy sangat. Aduhaii....

Aku pun maklum tentang hal itu. sebenarnya aku pun ada rasa benda ni macam nak jadi. tapi sebabkan aku menghormati dan percaya kpdnya aku pun terus aje tunggu. sian jugak dengan Puan. dia memang sebok pun...
kalaulah puan beritahu awal tak lah aku susahkan dia dan menunggu. bila dah terjadi macam ni, orang terakhir yang aku nampak ialah pengarah aku sendiri... kak Lenny!

Bila fikirkan kak lenny, aku risau jugak sebab dia pun ada komitmen untuk tesis dia. walaupun dia ni susah untuk menolak bila orang mintak tolong, tapi tak sampai hati pulak nak tengok dia pening memikirkan translit cerita aku ni. Tak pe kak Lenny... layan dulu tesis tu..nanti kite belasah pulak skrip ni.

Tiba2 Adi ada cadangkan Arifwaran untuk terjemahkan skrip ini. emmm... bagus cadangan tu.
tapi tak sibuk pulak ke dia? tak pe, kalau dia sibuk biar wazir yang translit. he he he
Bila ditanya, Alhamdulillah dia sudi nak tolong. dia cuba katanya.
tak pe lah Arif. kalau u translit separuh pun tak apa. nanti kami sambung. Sian kat aku...
yang penting mula minggu depan aku dah mula nak jaga stamina dan kalau dah ada skrip aku nak hafalkan. Segala kajian tentang skrip ni aku sedang lakukan sekarang. jangan terkejut kalau ko orang nampak rambut I blone lepas ni. Sebab apa? Tunggu.....

No comments:

Post a Comment