Tuesday, November 2, 2010

Dugaan datang..

Entah kenapa akhir-akhir ini banyak betul dugaan datang..aku tetap sabar.
Awal tahun hari tu masa aku praktikal di JKKN..tetiba phon kesayangan aku jatuh longkang..aku sayang sangat phon tu..sebab orang bagi. Nasib baik la dapat balik no yang asal..mula la aku berfikir macam2..sebab sebelum phon aku jatuh tu ada seorang lelaki cina mintak duit macam mintak sedekah..tapi di cuma mintak RM 2.50 je..aku pelik..memang rasa nak bagi..tapi masa tu tak ada duit pecah..dalam waled aku ni ada duit Rm 10 je masa tu..nak tambang lagi, makan lagi. Bila dia tengok aku tak bagi dia terus mintak kat orang lain..pun orang lain tak bagi jugak..

Tak sampai 15 minit aku melintas jalan nak pergi ke teksi abg Helmi....gedebussss..phon yang sedari tadi aku pegang terlepas and terus masuk longkang besar. Yang lagi parah tu, longkang tu ada air..dalam pulak tu..dan bertutup dengan dawai besi tebal. Rasanye korang tahu la kan ape perasaan aku masa tu.Mula la mengutuk diri sendri sebab tak bagi duit kat Cina tu..
Ok Fine..itu cerita awal tahun..

Lagi sekali aku dapat dugaan dan kali ini memang buat aku meraung tak sudah2..
cincin emas pemberian arwah emak hilang...
Pada hal aku letak canti2 je dalam kotak..and hilang tanpa kesan..sayangnye aku pada cincin tu hanya tuhan sahaja yang tahu..itu saje la peninggalan emak yang ada kat aku..
Malas nak cerita lg..nanti kang menangis lagi....

And than..guess what....minggu lepas..ada satu lg musibah..phon baru aku hilang lagi!!!OMG!!
Ralat sesangat sebab baru beberapa bulan je pakai dah hilang.Yang lagi buat sedih tu sebab itu pemberian hadiah birthday..phon tu tak la mahal sangat tapi ada sentimentel value tu...benganggggggg!!

Sekarang ni pulak aku sedang bergelut dengan penyakit batuk tak berenti2. Dah hampir tiga bulan dah batok.Ubat tak usah cakap la..semua dah aku sebat, tapi belum jugak baik2..entah la..semua ni ada hikmahnye kot nanti..mungkin untuk penghapusan dosa-dosa kecil aku..kalau la begitu aku reda Ya Allah..mohon dijauhkan pula musibah yang lain..Insya Allah Amin....

No comments:

Post a Comment